Thursday, September 8, 2011

Pitching Category Winners - Full Season Teams

Leaders in all categories through end of season

Wins
Dallas Keuchel (CC,OKC) - 10

Losses
Robert Donovan (LAN) - 14

Highest Win Percentage (min. 15 starts)
Andy Van Hekken (OKC) - .600

Lowest Starter ERA (min. 15 starts)
Andy Van Hekken (OKC) - 3.40

Lowest ERA in Relief (min. 30 appearances)
David Carpenter (CC,OKC) - 1.91

Appearances
Ross Wolf (OKC) - 56

Games Started
Ross Seaton (CC) - 28

Complete Games
Andrew Robinson (LAN,CC) - 1
Dallas Keuchel (CC,OKC) - 1
Jake Buchanan (LAN,CC) - 1
Robert Donovan (LAN) - 1

Shutouts
Dallas Keuchel (CC,OKC) - 1
Jake Buchanan (LAN,CC) - 1

Saves
Kirk Clark (LAN) - 19

Innings Pitched
Jake Buchanan (LAN,CC) - 165.2

Hits Allowed
Carlos Quevedo (LEX) - 193

Runs Allowed
Ross Seaton (CC) - 103

Earned Runs Allowed
Robert Donovan (LAN) - 96

Homeruns Allowed
Andrew Robinson (LAN,CC) - 22
Zach Grimmett (LAN) - 22
Carlos Quevedo (LEX) - 22
Luis Cruz (LEX,LAN) - 22
Erick Abreu (OKC,CC) - 22

Walks Allowed
Jose Cisnero (LAN) - 75

Strikeouts
Jose Cisnero (LAN) - 152

Hit Batters
Sergio Perez (OKC) - 10

Wild Pitches
Jose Cisnero (LAN) - 16

Batters Faced
Jake Buchanan (LAN,CC) - 694

Lowest Starter WHIP (min. 15 starts)
Jake Buchanan (LAN,CC) - 1.201

Lowest WHIP in Relief (min. 30 appearances)
Sammy Gervacio (CC,OKC) - 1.071

Highest Starter Strikeout to Walk Ratio (min. 15 starts)
Carlos Quevedo (LEX) - 5.79

Highest Strikeout to Walk Ratio in Relief (min. 30 appearances)
Fernando Abad (OKC) - 5.50

Lowest Starter Batting Average Against (min. 15 starts)
Jose Cisnero (LAN) - .246

Lowest Batting Average Against in Relief (min. 30 appearances)
Wesley Wright (OKC) - .111

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.